Brandul turistic al județului Prahova

Brandul turistic Prahova 2012 – etape

1.Analiza imaginii și a potențialului

  • Cercetare cantitativă – peste 1000 de turiști intervievați
  • Cercetare calitativă – 2 focus grupuri cu specialitiști
  • Cercetare de birou
  • Rezultat: un studiu prezentat în cadrul mai multor evenimente de specialitate

2. Analiză detaliată a competitorilor

  • Rezultat: un studiu prezentat în cadrul mai multor evenimente de specialitate

3. Strategia și declarația de poziționare

  • Definirea grupului țintă
  • Elementele de diferențiere
  • Rezultat: un studiu prezentat în cadrul mai multor evenimente de specialitate. Elemente care s-au preluat în comunicările APDT Prahova

4. Concepția și designul vizualului și a sloganului

  • Rezultat: slogan în română, pentru piața din România – ”Prahova. Regina vacanțelor tale”, iar sloganul în engleză, pentru majoritatea piețelor externe – ”Prahova. Your Royal Holiday

5. Strategia de comunicare a brandului

  • Definirea strategiilor de comunicare
  • Crearea manualului de brand

Rezultat: Realizarea site-ului de destinatie www.visitprahova.ro, a materialelor print, a paginilor de facebook, participarea la târgurile de turism interne și internaționale, realizarea de evenimente de prezentare/ promovare a destinației BtoB s.a.

Materializare vizitelor la cramele din Dealu Mare

Drum al vinului din Dealu Mare” este unul dintre proiectele de dezvoltare a turismului prahovean realizat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova ca formă de materializare a unui drum turistic care se încearcă a fi promovat de câțiva ani.

Drum al vinului din Dealu Mare” reeditează un segment mai vechi dintr-un drum al vinului folosit de romani, care străbătea Europa. Acest drum al vinului se încadrează în cele 6 direcții de promovare a Brandului turistic al României, respectiv în circuitele turistice, acesta fiind unul tematic, dedicat iubitorilor de vin sau celor care vor sa-l descopere.

Asociaţia a realizat o analiză asupra acestei rute culturale prin vizite în teren și întâniri cu actorii implicați direct (producători, reprezentanți ai autorităților locale și a obiectivelor turistice din zonă)  şi a identificat în Prahova 8 crame (în 2014) și apoi peste 20 crame (în 2020) care au săli de degustare şi pachete individuale sau în colaborare cu agenţiile de turism şi tot atâtea obiective turistice importante în zonă. Detalii despre aceste pachete găsiţi pe www.visitprahova.ro. Această rută se continuă și în județul Buzău.

Obiective generale ale proiectului de materializare a Drumului Vinului Dealu Mare:

  • promovarea judeţului Prahova ca destinaţie pentru turismul oenologic
  • creşterea numărului de turişti în zonă
  • creşterea numărului de unităţi de cazare, restaurante în zonă

Proiectul de materializare are 2 componente : una B2B şi una B2C

Mijloace de promovare:

  • Site – pagină dedicată pe site-ul de destinație www.visitprahova.ro
  • Flayere format 210×99 mm (1/3 A4) dubla fata, policromie, deja distribuite cu diverse prilejuri
  • Brosura format A5 ,  16 pag, policromie, în română și în engleza – deocamdată doar online
  • Dealu Mare. Patria vinurilor roșii din România(descarcă ediția 2014 aici)
  • Dealu Mare Vineyard. Red Wine Homeland of Romania(descarcă ediția 2014 aici)
  • Pașaport Dealu Mare. Patria vinurilor roșii – pentru cei care au fost în incursiunile din 2014
  • Harta A4 dublă față (în viitor). In acest moment este inclusă o hartă a zonei de crame si obiective turistice din zona Dealu Mare pe verso Hartă turistică Prahova
  • eveniment de tip infotrip și conferință în 2014, în cadrul evenimentului ”Ruta culturală Drum al Vinului Dealu Mare”
  • PR – comunicate despre vin și vie, evenimente în zonă